Bliv markant bedre på LinkedIN

Posted by on maj 7, 2013 in Bliv skarp på LinkedIN | No Comments

Vil du markant forbedre dine chancer for at blive fundet af din kommende arbejdsgiver, eller en researcher fra et rekrutteringsbureau på LinkedIn?

Der er nu over 1 million danske brugere på LinkedIn.  Flere og flere firmaer går ind og ser på profiler, for at se hvem der kunne være relevant at kontakte i forbindelse med en ledig stilling i firmaet. Måske kan de spare ressourcerne der er i forbindelse med en stillingsannonce. Her kan de i ro og mag finde spændende nye medarbejdre. Stort set alle rekrutteringsbureauerne bruger i dag LinkedIn som en CV-database og kontakter spændende profiler.

Måske har du allerede en LinkedIn-profil, men nedenstående råd kan gøre din profil mere attraktiv og dermed blive læst af flere nye potentielle arbejdsgivere. Hvis du egentligt bare vil have en profesionel profil uden for meget besvær så tryk her og lad os hjælpe dig.

1.     Linjerne i hovedteksten

Hovedlinjerne er gode til at vække andres interesse med de rigtige ord. Det er det andre vil kunne læse, uden direkte at gå ind på din profil. Brug noget tid på at overvej dine ord, hvad kan du og hvor vil du gerne hen. Tænk på hvad personen der læser din profil måske kunne være på kig efter. Hvad er det bedste man kan være i din branche?

2. Information i underpunkterne

Pas på din profil ikke bliver for lang at læse. Under hver ansættelse skal der tydeligt fremgå punkter der har været din hovedbeskæftigelse i pågældende job, brug evt. uddybende sætninger sat op i punktform. Men søg for at alle informationer er med, du vil komme frem i søgninger, via alle de ord der står i din profil. LinkedIn søger ikke kun i overskrifter. Jo flere gange du skriver en kvalifikation i din tekst, jo højere vil du fremgå i en søgning. Dette er naturligvis en balance, så din profil stadig er spændende at læse for kommende arbejdsgivere eller researchere ved rekrutteringsbureauer.

3.  Lav et link i din mailsignatur til din LinkedIn profil

URL’en til din offentlige profil skal du bruge, når du vil henvise til din LinkedIn-profil. Du kan se den under dit profilbillede, og den ligner som udgangspunkt noget volapyk, der gør det svært at genkende dig. Rediger den så den bliver kortere, pænere og til at forstå. Indsæt den så i din mailsignatur – og brug den også andre steder, hvor du gerne vil henvise til din profil.

4. Husk det ikke er Facebook!

Vælg dine “likes”, shares og opdateringer med omhu. Mange arbejdsgivere ønsker at bruge LinkedIn professionelt og ikke til mindre opdateringer.

5. Vellignende billede

Brug noget krudt på dit profil billede. Mange vil se det og profiler uden billede, bliver sjældent opfattet som useriøse. Alle mennesker har en holdning til et billede, uanset hvem der ser det, så overvej nøje, hvilket billede du bruger til din profil. Tænk over, hvad det er for en stilling du ønsker skal blive din næste og sæt dig ind i branchens normer, hvis du ikke allerede kender dem.

6. Kant

Vær ikke bange for at give din profil lidt kant. Professionelt behøver ikke betyde kedeligt. Den gennemsnitlige LinkedIn-profil er tilpas støvet til, at du har alletiders mulighed for at være kreativ og skille dig ud. Udnyt den men tænk over hvordan du sender budskabet, så det ikke bliver useriøst!

7. Stadig forvirret?

Lad os gøre arbejdet for dig, og hver helt sikker på at du fremstår professionelt. Vi giver dig en god start på Linkedin eller hjælper din profil til det næste niveau. Vi garanterer at du dukker op i flere søgninger efter vi har hjulpet dig. Vi har forskellige produkter som kan hjælpe dig videre tryk her og lad os hjælpe dig videre!